Jak nastavit raty a zbavit se lagů
Někteří hráči mají špatně nastavenou hru pro síťovou komunikaci (tzv. rates) a pak se jim hra seká nebo mají velký ping. Řešením je nastavení příslušných hodnot pro vaší rychlost připojení k internetu.
Jak na to?
Pokud se nechcete zabývat teorií, ale chcete přejít rovnou k řešení problému, tak pokračujte zde.
net_graph
Když do konzole napíšete net_graph 1, můžete vidět aktuální fps, ping a další informace o připojení, které slouží ke správnému nastavení.
- - IN - data od serveru k Vám v kilobajtech za sekundu
- - OUT - data k serveru v kilobajtech za sekundu
net_graph 1 - zobrazuje 2 čáry
- - horní (zelená) ukazuje download (pakety od serveru), pokud je čára rovná, nepřerušovaná a nejsou na ní žluté tečky, tak je to v pořádku
- - spodní (fialová) ukazuje upload (pakety od Vás k serveru), pokud je čára rovná, nepřerušovaná a nejsou na ní červené tečky, tak je to v pořádku
net_graph 3 - zobrazuje LOSS a CHOKE
- - LOSS - ukazuje ztracené pakety od serveru, dají se poznat i s net_graph 1 (horní čára bude přerušovaná řervenými čárkami),
- - CHOKE - je vidět jako žluté body na grafu, snížením cl_updaterate se většinou sníží i CHOKE, ale ovlivňuje to více věcí (špatně nastavené raty na serveru, špatný poměr cl_updaterate a ex_interp)
Takto vypadá správný graf:
fps_max (20-100)
Nastavuje maximální počet obnovení klienta za sekundu. Čím větší je hodnota fps, tím lépe se nám hraje. Od této hodnoty se odvíjí počet obrázků za sekundu a rychlost zpracování síťových příkazů. Pro plynulou hru je třeba minimálně 50 fps. Pokud je hodnota nižší, hra se seká. Pro 100 fps je nutné vypnout vertikální synchronizaci v nastavení grafické karty, přepnout režim hry do OpenGl a nahrát ovladač do složky gldrv v adresáři hry (návod). Pokud Vám fps kolísají nebo se hra seká, nastavte fps_max na nižší hodnotu. FPS závisí na hardwaru, ovladačích a nastavení hry. Se steamem jsem měl při pohledu na hráče asi o 20 fps méně, tak jsem nahrál originální modely hráčů(v sekci download) a už mám stabilně 100 fps i ve smoku.
Existuje ještě hodnota fps_modem, která je totožná s fps_max. Pokud máte v configu fps_modem s jinou hodnotou než 0, tak se fps_max nedá změnit a bere se hodnota z fps_modem !
cl_cmdrate (20-160)
Nastavuje, kolik paketů Váš klient odešle na server za sekundu (kolikrát za sekundu obnoví vaši pozici). Hodnota by měla být o trochu větší než máte fps. Pokud máte při větších hodnotách lagy, tak ji nechte na nižší. Pokud odesíláte méně paketů, než skutečně můžete (fps máte vyšší), tak dole v net_graph uvidíte červené tečky nebo čáru, což jsou pakety, které by se jinak stihli odeslat.
cl_updaterate (20-102)
Nastavuje, kolik paketů chcete, aby Vám server poslal za sekundu (kolikrát za sekundu obnoví pozice ostatních hráčů). Hodnota by měla být stejná jako na serveru (sv_maxupdaterate), abychom přijímali co nejvíce informací. Obecně se nastavuje jako polovina průměrných fps, takže stačí 50. Víc stejně nepoznáte. Pokud Vám to s vyšší hodnotou bude lagovat (velký CHOKE nebo ping), tak ji snižte. CHOKE do 10-ti je v pořádku.
cl_lc (0,1)
Při zapnutí hra přepočítává místa zásahů podle pingu a Vaše šance na trefení nepřítele se zvedne. Můžete nastavit na 1. Do verze 1.4 se používal ex_interp, který stále funguje, takže s ním můžete experimentovat, ale pokud tuto hodnotu nastavíte špatně, tak nic netrefíte a hráči se budou jakoby cukat.
cl_cmdbackup
Nastaví kolikrát se bude posílat nový packet, když se ztratí. S dobrým připojením(žádný LOSS) můžete dát 0. Default je 2.
cl_dlmax
Nastavuje maximální rychlost stahování doplňkových věcí ve hře(většinou sprej loga ostatních hráčů). Při pomalém připojení může zalagovat hru.
Předdefinovaná řešení pro konkrétní rychlosti připojení:
Otevřete soubor userconfig.cfg ve složce cstrike. Tam jednoduše zkopírujte příslušné nastavení, které je určené pro vaší rychlost připojení k internetu (tu můžete změřit třeba zde).
Typická nastavení rates pro konkrétní rychlost připojení:
56k Modem
rate "5000";
cl_cmdrate "40";
cl_cmdbackup "2";
cl_updaterate "35";
cl_dlmax "42";
ISDN
rate "7000";
cl_cmdrate "40";
cl_cmdbackup "4";
cl_updaterate "40";
cl_dlmax "48";
ISDN-Dual
rate "9000";
cl_cmdrate "50";
cl_cmdbackup "6";
cl_updaterate "50";
cl_dlmax "96";
DSL (128k)
rate "12000";
cl_cmdrate "51";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "51";
cl_dlmax "168";
DSL (512k)
rate "20000";
cl_cmdrate "81";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "71";
cl_dlmax "512";
DSL (768k)
rate "20000";
cl_cmdrate "81";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "99";
cl_dlmax "512";
DSL (1024k)
rate "25000";
cl_cmdrate "99";
cl_cmdbackup "10";
cl_updaterate "99";
cl_dlmax "800";
DSL (1526k a rychlejší)
rate "25000";
cl_cmdrate "100";
cl_cmdbackup "2";
cl_updaterate "101";
cl_dlmax "1024";
WIFI 1.5Mbit
rate "20000";
cl_cmdrate "80";
cl_cmdbackup "6";
cl_updaterate "80";
cl_dlmax "800";
LAN
rate "25000";
cl_cmdrate "160";
cl_cmdbackup "0";
cl_updaterate "102";
cl_dlmax "16384";
Zpět
Komentáře
Nemáte povolení vkládat komentáře k této novince