Pozor nato, ze nektere Cvars v Steam verzi hry uz nefunguji - jsou deaktivovane a nektere naopak pribyly. U nekterych Cvars by to chtelo pridat info nebo ho aktualizovat :)

To s interpem mas ponekud divoky.
Minimalni interp je 1/updaterate clienta
Maximalni je 0.1 tj. 100ms
Engine normalne vklada do hry 100 ms delay pro vyhlazeni pohybu hracu. To ma sekundarne za nasledek posunuty hitbox, vetsinou za model postavy v pohybu - tahne ho za sebou. Tuto hodnotu lze snizit v vyse popsanem rozsahu, idealne snizit na 1/update a hitbox pak sedi perfektne na model. Na LANu to bude fungovat velmi pekne, na netu pouze u hracu s slusnym pripojenim, vysokyma ratema a nizkym pingem. I hrac s 25k c101 u101 se bude sekat jak prasa, pokud mit ping 100ms.

Interp je tedy nutno nastavovat s rozumem, dle moznosti maxi updatu serveru a pripojenych hracu, obcas na awp potkam nekoho, kdo skace po metru a pul a jedine reseni je zvysit interp blize k 0.1 napr na 0.04.

Aby hraci s nizkym interpem nemeli vyhodu, od verze 1.6 server spravne kalkuluje pozice hracu a to, co vidi jednotlivi klienti, tzn ten s 0,1 i 0,01 se uvidi navzajem stejne, tudiz nelze interp zneuzit jako drive na vyzadani pozice hrace driv, nez by mel :)

Rate je horni datovy limit komunikace v bajtech, osobne pouzivam vzdy maximalni, vysoke cm/u raty a nizky rate vetsinou vedou k choku/lagum, doporucuji spise snizit cm/u raty. NS= 25k nebo 20k, nove Steam az 100k - server musi podporovat.
Pokud vam to i tak linka nedava, snizovat rate do doby, nez se objevi choke nad 10. I pri plnych ratech obecne klient neprekroci 15kB/s obousmerne, tzn dnesni pripojeni by melo stacit.

Sys_ticrate je pouze pro server Cvar k nastaveni vyssiho fps serveru (zjednodusene) - server na vysokem fps obecne ma nizsi latency, ale vyzaduje vetsi CPU vykon.

cl_nosmooth 0, resp cl_smoothtime 0 vypne vyhlazeni chyb predikce serveru. Pokud hrajete na dobrem serveru, chyby skoro vubec nebudou a jestli chapu vysvetleni dobre, je to vyhlazeni vaseho pohledu ( client view), tzn. vasi pozice ve hre, nikoliv ostatnich hracu, k tomu slouzi ex_interp.