Skip, null, hint, clip jsou tool textůry. Nemají funkci vzhledovou ale používají se kdekoliv tam kde mají nějakou funkci.
Null - tuto textůru by sis měl osvojit a poznat stejně dobře jako textůru clip. Je neviditelná takže se skvěle hodí na tvoření brushových entit u kterých je potřeba aby byly neviditelné. Hlavně jí ale budeš používat při nullování spojů a zadních stran brushů které nepůjdou vidět. Má totiž tu funkci že strany které onulluješ, nebude engine hry vykreslovat a zlepší se tím fps ( nutnost při optimalizaci mapy )
Clip - tato textůra je poněkud složitější na použití, nicméně její použití je vitální. Brushe, které jsou obalené touto textůrou jsou solidní pouze pro hráče, ale projektily ( granáty, střely, hozené zbraně ) proletí skrz jako kdyby tam nic nebylo. Ideální k nadstavení nízkého plotu kdy chceš zachovat jak design tak funkci. Používá se také do pohybových entit kdy vytváří rovnoměrné povrchy a zabraňují bugnutí se hráče. Stejně tak jako výplně mezi krabice aby se zabránilo hráči spadnout mezi ně. Tato texůtra má určité pravidla při kterých se dá použít a ty jsou:
1) Na brush se nesmí dávat další textůry ( při kompilaci chyba MIXED FACE CONTENT )
2) Nemůže existovat entita o jednom brushi s clip textůrou ( engine jí nevidí, mapa se nezkompiluje ) NUTNOST je buď jí spojit s druhým brushem s nějakou normální textůrou a udělat z nich jednu entitu nebo tu entitu převést na obyčejný brush
Hint - to ti vysvětlí nejlépe tady
Skip - a toto zase zde
Origin - toto je textůra která se používá společně s brushovými entitami. Někdy je potřeba udělit brushové entitě bod kolem kterého se bude otáčet, pohybovat se a celkově pro tu danou entitu to bude střed vesmíru. Používá se tak že si vytvoříš nějaký brush ( já používám kostku o velikosti 10x10 ) a obarvíš všechny strany na ORIGIN ( pozor, zase musí být originem obarveny všechny strany, nesmí se tam připlést jiná textůra ). Následně si označíš brush originu, přidáš k tomu ostatní brushe a stvoříš ze všech dílů jednu entitu. Nejčastěji se používá na func_rotating nebo func_rot_button
Sky - to asi nemusím vysvětlovat co to robí
Nevím o jakém holdscr je řeč